Min fina dag på ICA Maxi...



Fredagen den 1:a april lagade jag mat Live på ICA Maxi på Råå i Helsingborg. Det var en helt fantastisk dag och jag fick träffa så otroligt många människor som kom fram och kände igen mig.
Allting började med att jag fick ett otroligt fint bemötande av personalen. Sen fick jag en kundvagn, och fick knata runt och plocka på mig de råvaror jag behövde. Jag hade ju Kronfågel som sponsor under dagen, så kylen var fylld till bredden med kycklingfilé.
I vagnen hamnade massvis med godsaker. Grön curry, pesto, aubergine, bacon, paprika, sidfläsk, cocosmjölk och en massa annat gött som resulterade i fyra olika rätter med kyckling, och en med svamp och choklad.

Kyckling i grön Curry
Paprika och kycklingstroganoff
Baconlindad, mozzarella och pestofylld kycklingfilé med rödvinssås smaksatt med brynt smör
Kycklingenchilladas med mangochutney, färsk chile och västerbottenost
Karl-Johansvamp och Mjölkchokladscappucino. (Ni som undrar. Den togs emot med öppna armar, och omdömet var att den var kanon. Vänta bara Marcus, Per och Leif. Ni ska få smaka igen...)


När jag väl var igång med förberedelserna började folk nyfiket att komma fram till mig och prata. Jag svarade så gott jag kunde. Jag hade kniven i högsta hugg, och då märker jag att nån står och fotar mig. Tänkte inte mer på det, men så såg jag att han hade en väldigt fin tröja på sig.

En Foodges-tröja. Jag vände upp blicken, och till min stora förvåning ser jag att det är Per som står och fotar. Han hade kört 44 mil från Katrineholm för att inte missa min preimär. Jag blev överlycklig, och ett otroligt lugn lade sig över mig. Jag slängde på Per ett förkläde, så fick han assistera.
Vi pratade mat och njöt i fulla drag. Det var verkligen hur kul som helst. Ville inte riktigt att dagen skulle ta slut, men det gjorde den.









Vi städade undan och begav oss hem.
Det var en riktig kanondag.
Stort tack Till ICA Maxi på råå och till Kronfågel för denna fantastiska dag..

Recept ligger här under, och i menyn till vänster...

Andreas/Foodges

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se Matbloggstoppen