En dag på Maxi med Kronfågel i ryggen...

Fredagen den 1:april, (nej inget aprilskämt), ska jag laga mat live på Ica Maxi på Råå. Mitt framträdande där kommer att vara sponsrat av Kronfågel, så det kommer att bjudas en hel del kyckling. Jag kommer att få del av ICA:s fina sortiment, så att mina tyglar kommer att vara ganska fria.

På Maxi på Råå finns det numera även en jättefin manuell delikatessdisk, med massa godis från trevliga leverantörer. Bl.a. jobbar de med Limousin-kött, som är kanonkött. De har egna mörningsskåp på plats där köttet får hänga och gotta till sig. Det finns massvis med färdig mat att köpa om tiden och orken tryter litegran. Allt är tillagat av deras egna kockar på plats.

Under dagen kommer det som sagt att vara kyckling på menyn. Jag kommer att laga och bjuda på 3-4 olika kycklingrätter. Det kommer att bli en Thaigryta med kyckling och grön curry, Kycklingenchiladas med mangochutney, färsk chili och västerbottenost, Paprikakyckling med skogschampinjoner och Creme Fraiche, och et litet smakprv från Skogsbrynet i form av en mozzarella och pestofylld kycklingfile inlindad i bacon. Alla recepten kommer att finnas på plats under morgondagen, och ganska snart även här på bloggen.

 

Men jag kommer även att sticka ut hakan litegrann. Under dagen kommar jag även att bjuda på ”bland det äckligaste jag ätit”-soppan från audition. Du läste rätt. Jag tänker bjuda på Karl-Johansvamp och mjölkchokladscappucinon. Synd bara att Marcus Aujalay inte kan vara på plats och smaka lite till. På detta vis får ni en chans att förstå varför jag gav mig in på att göra en så konstig rätt till audition. När ni smakat kan ni ju skriva ett brev till juryn som förklara hur fel dom hade.

Ska ni handla i morgon, så ta en sväng till Råå. Annars kan ni ju bara komma in och prata lite mat med mig.

Väl mött på ICA Maxi Råå fredagen den 1:a april mellan 11 och 18.

 

Andreas/Foodges


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se Matbloggstoppen