En något nervös tv-debut i Sveriges Mästerkock...

Sitter här hemma i soffan och reflekterar över dagen avsnitt av Sveriges Mästerkock. Ganska skönt att tv-debuten är avklarad. Blev ganska hårt sågad, men man tar lärdom. Fick faktiskt en hel del beröm som aldrig visades. Bl.a. sade den gode herr Mannerström att min hjortfilé var bland det mest välagade under hela tävlingen. Men jag köper att tv4 vill ha den vinklingen. Jag är stort nöjd med att både jag och min Foodges-kollega Per tog oss vidare. Nu ska vi hålla tummarna för Christer på onsdag.
Det är inte helt lätt att hålla nerverna under kontroll när man har tre duktiga kockar som väntar på att bedöma det man gör. Samtidigt som man har kameror i nyllet hela tiden. Det var många som föll för nerverna. Jag förstår dom.
Vad gäller min chokladsoppa gjorde jag ett kardinalmisstag utlöst av nerver. Jag glömde bort att soppan stod och reducerade samtidigt som jag koncentrerade mig på annat. Soppan reducerade med nästan 50% mer än vad den brukar. I nervositeten tänkte jag inte på det, och hade i choklad för hela mängden. Den var inte god. Jag är den första att erkänna det. Men för er som tvivlar på hur den smakar, finns receptet här till vänster. Så ska den lagas. Prova och avgör själv vetja.
Nu ska jag försöka sova en stund.
Puss och kram.

Andreas/Foodges

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se Matbloggstoppen