Skogsbrynet...

Hej ni glada. Ikväll är det ett nytt avsnitt av Sveriges Mästerkock. Det första utan mig. Känns lite spciellt. Men jag kommer att sitta bänkad och se när vännerna får masterclass av Sian på Esperanto. Det kommer att bli en höjdare. Heja Åke. Jag hade velat vara med. Men en omelett(inte pannkaka) kom emellan. Och lite vatten på en räka.

Men jag är inte bitter. Har ju fått jobb som Sous Chef på restaurang Skogsbrynet. Där ska jag och en kocklandslagsmeriterad Italienare styra upp meny och kök. Ska bli otroligt spännande. Det kommer att bli svenska smaker med medelhavsinspiration. Precis den maten jag brinner så innerligt för. Vi kommer att använda oss av lokala producenter som Kulla-lamm, Vikentomater och Bjärekyckling. Det känns verkligen helt fantastiskt att få vara del av den resan. Att lägga upp strategi och meny. Och jag får betalt för att göra något jag älskar. Det går knappt att beskriva glädjen jag känner inför det som komma skall.

Jag välkomnar er alla till at komma och njuta hos oss. Svensk sommar som den ska vara. Det finns rum att hyra, så varför inte göra en helg av det.

Eskapaderna med Foodges kommer givetvis att fortsätta. Det kommer att bli lika mycket nörderi som förr. Kanske till och med mer. Jag, Per och Christer har en vision. Att ha så kul som möjligt med mat. Så se upp. Foodges kan lura bakom hörnet. Nästan var som helst.

Per Ehrlund, Andreas Wennborg och Christer Söderberg

Andreas/Foodges


Kommentarer
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Shit va kul! Grattis :D

Jag har följt dig o de andra i Sveriges Mästerkock, såklart har man hejat extra på dig eftersom du e en äkta Skåning precis som jag :) Sen hejar jag också extra mycket på Jennie eftersom vi e gamla bloggvänner :)



Helsingborg e en vacker stad med många fina restauranger, men jag e alldeles för sällan där tyvärr :(

Men det låter spännande med lokal svensk mat blandat med medelhavet! Om ni behöver tryffel, både färsk, oljor och tryffelblandningar så hör gärna av dig, vi importerar nämligen både vit och svart tryffel från Istrien i norra Kroatien!

Kika gärna in på vår e-butik, www.armanosdeli.se. Till restauranger har vi såklart andra priser :)



Lycka till med jobbet och tveka inte att höra av dig om du behöver tryffel!

2011-03-16 @ 20:15:25
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: Emil

Heej Andreas!

Saknar dig verkligen i Sveriges mästerkock, så tråkigt när du åkte ut! Men jag är ju ändå den lyckligt lottade, jag kommer ju få smaka på din fantastiska mat! Bor bara några hundra meter från Restaurang Skogsbrynet, grattis till jobbet! Jag önskar dig all lycka med jobbet, så kanske vi ses!

2011-03-16 @ 23:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se Matbloggstoppen