En kväll hos pappa och bonusmamma

Hej ni glada. Äntligen en blogg där jag får skriva om det jag älskar. Mat. I alla dess former.
Ikväll var jag hemma hos min käre far och "bonusmamma". Farsan ringde och frågade om jag var hungrig. Han läste nog mina tankar. Hade inte hunnit laga nåt själv, så det passade bra. Väl hos pappa bjöds det på korvgryta. Med falukorv, potatis lök och buljong. Satt som en smäck efter all julmat. Det var bonusmamma Susan som hade lagat. Hon kom alldeles nyss trea i tävlingen årets skolkock. En tung merit. Och välförtjänt dessutom. Vi har en hel del att prata om, hon och jag. Farsan skakar mest på huvet, men han försöker hänga på. Han gör för övrigt en baconsås som man skulle kunna bjuda kungen på. Ska se till att få receptet på den, så kommer det upp här så småningom.

Ligger just nu och kollar på anabola-matade amerikaner som spelar forboll med händerna. Ganska underhållande. Kan nog funka att somna till.

I morgon ska jag laga "svensk carbonara". Med västerbottenost och rimmat sidfläsk. Recept och bilder kommer under dagen.

Ha det bra alla matglada.
Andreas/Foodges

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se Matbloggstoppen